Alfa Romeo 4C
  • INLEIDING
  • STIJL
  • TECHNOLOGIE
  • PRESTATIES
  • MATERIALEN
  • DYNAMIEK
  • EFFICIENCY
  • ACCESSOIRES
STIJL

STIJL

EEN DROOM WORDT WERKELIJKHEID

Het ontwerp van de 4C eert de merkhistorie in een verwijzing naar de legendarische Alfa Romeo 33 Stradale: fundamentele schoonheid in dienst van extreme prestaties. Voor de in Modena gebouwde Alfa Romeo 4C hebben twee grootheden uit de Italiaanse auto-industrie de handen ineen geslagen: Alfa Romeo en Maserati. Nog nooit waren prestaties zo betoverend.

EXTERIEUR

AERODYNAMISCHE ELEGANTIE


Alleen prestaties vormden de inspiratiebron voor de 4C : alle designkeuzes zijn compromisloos vanuit deze optiek gemaakt. Elk element dat bijdraagt aan de adembenemende looks van de 4C - zoals zijn slanke vorm, gespierde uiterlijk en de luchtinlaten - heeft een specifieke aerodynamische functie en verhoogt de downforce en de stabiliteit bij hoge snelheden.

INTERIEUR

RACE-INTERIEUR

Niet alleen de buitenzijde maar ook alles in de 4C dient een functie en weerspiegelt het sportieve karakter van Alfa Romeo. De basis van de carrosserie bestaat uit een unieke, van binnen zichtbare monocoque van koolstofvezel. De stoelen hebben een versterkt frame van composietmateriaal en een speciale lichtgewicht vulling. Het stuurwiel is aan de onderzijde afgevlakt en alle bedieningselementen zijn naar de bestuurder gericht. Aluminium pedalen met een bijpassende voetsteun completeren het tot in detail op sportiviteit gerichte interieur.

 

MEESTERWERK

EXCLUSIEVE DETAILS


Exclusieve details als de spoiler in carrosseriekleur of van carbon (optie), de bi-led-koplampen, de luchtinlaten in de flanken, de dubbele uitlaat, de sportstoelen en de monocoque van koolstofvezel maken van de 4C een indrukwekkend meesterwerk dat pure passie voor de autosport uitstraalt. Een beeld dat wordt versterkt door de achterwielen met grotere diameter en breedte dan de voorwielen en de Brembo-vierzuigerremklauwen die naar keuze kunnen worden uitgevoerd in grijs, zwart, geel en - vanzelfsprekend - rood.

  • STIJL
  • EXTERIEUR
  • INTERIEUR
  • MEESTERWERK
TECHNOLOGIE

TECHNOLOGIE

SPRONG VOORWAARTS

Een snelle respons is een eerste vereiste voor een auto die is gebouwd om topprestaties te leveren. Alfa's nieuwe TCT-versnellingsbak met dubbele drogeplaatkoppeling en Launch Control verbetert de schakeltijden en de acceleratie. Op het circuit neemt de reactietijd nog verder af als de DNA-schakelaar in de Race-modus wordt gezet.

TCT-TRANSMISSIE

DIRECTE RESPONS

De Alfa TCT-transmissie met dubbele droge koppeling garandeert ultrakorte schakeltijden onder alle omstandigheden. Dankzij de uit de racerij overgenomen Launch Control-functie kan het volle acceleratievermogen direct vanaf de start worden benut.

ALFA™ DNA

DYNAMISCH INSTINCT

Met de ALFA™ DNA-schakelaar kan de bestuurder de rijkarakteristiek van de 4C auto afstemmen op de rijomstandigheden of zijn eigen voorkeur. De informatie op het digitale instrumentenpaneel wordt daarbij aangepast aan de gekozen instelling.Naast de standen Dynamic, Natural and All Weather is er de speciale Race-modus, bedoeld voor het circuit. Bij deze instelling worden de ESC-stabiliteitsregeling en het ABS nagenoeg uitgeschakeld zodat de bestuurder zelf de volledige controle over de auto heeft.

  • TECHNOLOGIE
  • TCT-TRANSMISSIE
  • ALFA™ DNA
PRESTATIES

PRESTATIES

EMOTIE ALS DRIJVENDE KRACHT

De 1750 TBi-motor van de 4C is een state-of-the-art turbobenzinemotor met directe inspuiting. Alfa Romeo's technici hebben deze bijzondere krachtbron verder verbeterd, waardoor hij nog hogere prestaties levert en nog efficiënter is. Deze compacte viercilinder levert verbazingwekkende prestaties, op een niveau dat bij een supercar past. En dat blijkt niet alleen uit de cijfers, maar ook achter het stuur: stap in, druk op de startknop, rij weg en ervaar het zelf.

 

MOTOR

HIGHTECH POWER

De geheel van aluminium vervaardigde viercilinder 1750 turbobenzinemotor met directe inspuiting levert een vermogen van 240 pk (177 kW) en een koppel van 350 Nm, waarvan 80% al vanaf 1700 t/min beschikbaar is. De prestaties zijn navenant: een topsnelheid van meer dan 250 km/h en 4,5 seconde voor de sprint van 0 tot 100 km/h. Cijfers die er niet om liegen.

SCAVENGING

SCAVENGING/TURBOCOMPRESSOR

De geavanceerde cilinderspoelregeling van de Alfa Romeo 4C zorgt voor een hoog maximum koppel bij zeer lage toerentallen, waardoor de motor onder alle omstandigheden direct op het gaspedaal reageert.Voor toepassing van deze zogenoemde 'scavenging'-technologie is de motor uitgerust met een nieuw type turbocompressor en een 'pulse convertor'-uitlaatspruitstuk.

AFTER RUN PUMP

NAKOELSYSTEEM

Net als alle supersportwagens heeft de 4C een automatisch nakoelsysteem om de turbocompressor te beschermen. Bij het afzetten van de motor stopt gewoonlijk onmiddellijk de oliecirculatie, waardoor de smeercapaciteit verloren gaat en de motor beschadigd kan raken. De 'afterrun-pump' (nadraaipomp) laat de olie circuleren totdat de turbocompressor is afgekoeld.

  • PRESTATIES
  • MOTOR
  • SCAVENGING
  • AFTER RUN PUMP
MATERIALEN

MATERIALEN

GEWICHTSBEPERKING ALS UITGANGSPUNT

Het chassis van de Alfa Romeo 4C bestaat uit een monocoque van slechts 65 kilo die is opgetrokken uit koolstofvezel, het meest geavanceerde materiaal dat op dit moment in de automobielconstructie beschikbaar is. Het motorblok en de kreukelzones voor en achter zijn gemaakt van solide maar zeer licht aluminium. De carrosseriepanelen zijn vervaardigd van SMC, een composiet met lage dichtheid dat een laag gewicht (20 procent minder dan staal) combineert met een maatvastheid vergelijkbaar met staal maar hoger dan van aluminium.

DYNAMIEK

DYNAMIEK

PERFECTE BALANS, PERFECTE PRESTATIES

De middenmotorconfiguratie staat in combinatie met de geavanceerde wielophanging garant voor een zeer evenwichtig en stabiel weggedrag. Het highperformance remsysteem bestaat uit geperforeerde, inwendig geventileerde remschijven rondom, die op de voorwielen worden gecombineerd met Brembo-vierzuigerremklauwen. Hiermee wordt bij een snelheid van 100 km/h een remafstand tot stilstand van slechts 36 meter behaald. Voor een optimale grip op elk wegdek ongeacht de weersgesteldheid, hebben de voorwielen een andere wielmaat dan de achterwielen.

EFFICIENCY

EFFICIENCY

OPTIMAAL RENDEMENT

Rijklaar gewicht van minder dan 900 kilogram; dit is waarom de Alfa Romeo 4C een van de laagste gewicht / kracht ratio heeft: minder dan 4kg / pk. Met de terugkomst van de achterwielaandrijving, is het race gevoel van de 4C weer volledig terug.

ACCESSOIRES
ALLES VOOR UW 4C
Originele accessoires van Alfa Romeo
ONTDEK MEER
Dichtstbijzijnde werkplaats
ZOEK EEN WERKPLAATS