ALFA ROMEO VERKOZEN TOT 'DESIGN BRAND OF THE YEAR' BIJ AUTONIS AWARDS 2017

 

 

Opnieuw hebben de lezers van het gerenommeerde Duitse automagazine 'auto motor und sport' hun waardering laten blijken voor Alfa Romeo's designwerk: bij de jaarlijkse verkiezingen voor de 'Autonis'-designprijzen hebben zij Alfa Romeo verkozen tot 'Design Brand of the Year'. Daarnaast ging de eerste prijs in de categorie 'Large SUV's' naar de nieuwste aanwinst uit het modelaanbod van het Italiaanse merk: de Alfa Romeo Stelvio.

 

"Dit is een belangrijke erkenning voor Alfa Romeo. Duitse autoliefhebbers hebben ons nu voor het tweede jaar op rij gekozen tot het meest toonaangevende designmerk en de Stelvio - de allereerste SUV in de geschiedenis van Alfa Romeo - net als de Giulia vorig jaar tot winnaar uitgeroepen in zijn categorie. Dit is iets waar ons designteam trots op kan zijn en het laat zien dat we op de juiste weg zijn", vertelt Klaus Busse, Head of Design FCA EMEA, tijdens de prijsuitreiking in Stuttgart.

 

Exact 16.602 lezers van zowel de gedrukte als digitale versie van 'auto, motor und sport' brachten hun stem uit in deze 17e editie van de 'Autonis'-verkiezingen. Met 50,5 procent - meer dan de helft! - van de stemmen werd de Alfa Romeo Stelvio tot winnaar uitgeroepen in de categorie 'Large SUV's', terwijl Alfa Romeo met 27 procent van de stemmen voor het tweede jaar op rij beslag legde op de titel 'Design Brand of the Year'.

 

 Turijn, 29 september 2017