Giulia
  • Stijl
  • Technologie
  • Veiligheid
  • Dynamiek
  • Wielophanging
  • Motoren
  • Acties
  • Uitvoeringen
Stijl

EXTERIEUR

Italiaans design

Stijl is een aangeboren eigenschap. Een eigenschap die elke Alfa Romeo van nature heeft en tot uiting komt in een vormgeving die zich kenmerkt door het consequent kiezen voor zuivere, ingetogen lijnen, evenwichtige proporties en juiste verhoudingen. De nieuwe Giulia zet deze designtraditie voort met enkele functionele stylingelementen die hem een geheel eigen identiteit geven, zoals de aerodynamische uitsparing op de flanken, zijn gespierde achterzijde en natuurlijk de klassieke driedelige Alfa Romeo-grille als herkenbaar stijlicoon. Daarmee vormt hij de perfecte belichaming van Alfa Romeo's 'La Meccanica delle emozioni', de 'Mechanica van de emoties'.

Standaard op de Giulia: 16-inch lichtmetalen velgen met 5-spaaks design.
Veiligheid: de led-achterlichten staan garant voor een goede zichtbaarheid onder alle weersomstandigheden.

INTERIEUR

Organisch comfort

Het interieur van de nieuwe Giulia is vormgegeven met de bestuurder als uitgangspunt. Voorop stond een perfecte ergonomie, waarbij de technologie in dienst moet staan van het rijplezier. De middentunnel en het instrumentenpaneel met infodisplay zijn naar de bestuurder gericht. De bestuurdersstoel is zesvoudig handmatig verstelbaar en net als de rest van het meubilair bekleed met exclusieve zwarte technostof die met ambachtelijke precisie is afgestikt.

Alfa Romeo Giulia Base Interni
Standaard op de Giulia-uitvoering: exclusieve zwarte technostof
Op de linkerspaak van het met zwart leder beklede stuurwiel bevindt zich de startknop.
Technologie
Technologie

INFOTAINMENT

Infotainmentsysteem van de nieuwste generatie

De nieuwe Giulia is standaard uitgerust met een infotainmentsysteem van de nieuwste generatie dat behalve via het 6,5-inch touchscreen in het dashboard, spraakcommando's en de toetsen op het stuurwiel, ook kan worden bediend met een intuïtieve draaiknop op de middentunnel: de Rotary Pad. Via Bluetooth® is het mogelijk een smartphone aan het systeem te koppelen voor handsfree bellen of het afspelen van eigen playlists.

Nieuw Connect 6,5" infotainmentsysteem.
Standaard: automatische airconditioning met gescheiden temperatuurregeling links/rechts.
3,5-inch infodisplay in instrumentenpaneel: informeert de bestuurder over de status van de verschillende voertuigsystemen.
Veiligheid

VEILIGHEID

Innovatieve technologie

De nieuwe Giulia beschikt over geavanceerde actieve veiligheidssystemen. Het Integrated Brake System (IBS) is een nieuw elektromechanisch systeem waarin de functies van de stabiliteitsregeling en het remsysteem zijn geïntegreerd en dat zich onderscheidt door een ultrakorte remweg: van 100 km/h naar stilstand in 38,5 meter. FCW (Forward Collision Warning) en LDW (Lane Departure Warning) - eveneens standaard - dragen met behulp van innovatieve sensorsystemen bij aan het voorkomen van botsingen. Optioneel kan het veiligheidspakket van de Giulia worden uitgebreid met Blind Spot Monitoring (BSM) dodehoekbewaking en een achteruitrijcamera met dynamische hulplijnen in het camerabeeld.

Lane Departure Warning (LDW): waarschuwt de bestuurder bij het mogelijk onbedoeld verlaten van de rijstrook.
Forward Collision Warning (FCW): waarschuwt de bestuurder voor een frontale aanrijding en activeert zo nodig automatisch het remsysteem voor een noodstop.
Blind Spot Monitoring (BSM): maakt gebruik van twee radars in zijkanten van de achterbumper om de bestuurder met een oplichtend symbool in de buitenspiegels te waarschuwen voor de aanwezigheid van een ander voertuig of object in de dode hoek naast of achter de auto.
Dynamiek
Dynamiek
Wielophanging

WIELOPHANGING

Uniek wielophangingssysteem

Dankzij de toepassing van geavanceerde technologie en materialen combineert de nieuwe Giulia een optimale handling met premium comfort. De wielgeometrie is geoptimaliseerd met behulp van het gepatenteerde Alfa™ Link-systeem. Het gebruik van aluminium wieldraagarmen voor zowel de voor- als achteras zorgt daarbij voor een beperking van het onafgeveerde gewicht. Het resultaat is een solide wegligging die zich uitstekend leent voor een dynamische, maar veilige rijstijl.

Voorwielophanging: dubbele wieldraagarmen met semi-virtuele fuseelijn zorgen voor 20% meer richtingsstabiliteit, betere zijwaartse grip en minder onder- en overstuur.
Achteras: het multilink-systeem met vier en een halve draagarm combineert een hoog comfortniveau en goede zijwaartse grip in bochten met een maximum aan beenruimte voor de achterpassagiers.
Motoren
Motoren

Motoren

BESCHIKBAAR VOOR DE NIEUWE GIULIA

Nieuwe motoren voor nieuwe emoties

De basisversie van de nieuwe Giulia is verkrijgbaar met twee geheel van aluminium vervaardigde turbomotoren die prestaties en efficiency combineren met ongekende souplesse: een 2.2 JTD-dieselmotor van 150 pk/112 KW met handgeschakelde zesversnellingsbak of 8-traps semi-automatische transmissie en een 2.0 benzinemotor van 200 pk/149 kW die wordt gecombineerd met een 8-traps semi-automatische transmissie. Ter verhoging van het koppel en een progressieve vermogensopbouw zonder 'turbogat' zijn beide motoren uitgerust met een turbocompressor die al bij lage toerentallen in werking treedt.

Benzine

Motor
2.0 Turbo 200 pk/149 kW
Aantal cilinders ViercilinderTurbo
Handgeschakelde versnellingsbak n.v.t.
Automatische transmissie 8-traps semi-automatische transmissie
Brandstofverbruik: 5,9 l/100 km*
CO2-emissie 138 g/km
Milieuklasse Euro 6 
  *Gemeten over gecombineerde rijcyclus

Diesel

Motor
2.2 JTD 150 pk/112 kW
Aantal cilinders Viercilinder Turbo 
Automatische transmissie 8-traps semi-automatische transmissie
Handgeschakelde versnellingsbak
Handgeschakelde zesversnellingsbak
Brandstofverbruik 4,2 l/100 km*
CO2-emissie 109 g/km
Milieuklasse Euro 6
  *Gemeten over gecombineerde rijcyclus
Acties
Uitvoeringen

UITVOERINGEN

De nieuwe Giulia is beschikbaar in vier verschillende versies waarvan de uitrusting perfect aansluit op zijn design en prestatieniveau: