Quadrifoglio en Autodelta vieren jubileum met nieuwe logo's

Alfa Romeo viert dit jaar twee jubilea: honderd jaar geleden verscheen voor het eerst het legendarische klavertjevier op een Alfa Romeo-racewagen en zestig jaar geleden werd Autodelta als raceafdeling van het merk opgericht. Ter gelegenheid van deze mijlpalen in de merkhistorie heeft het Centro Stile twee nieuwe logo's ontworpen op basis van de historische emblemen.

De jubileumversie van het Quadrifoglio-embleem vangt de krachtige uitstraling van het historische klavertjevier in een goudkleurige driehoek waarin de jaartallen '1923-2023' in een klassiek lettertype staan vermeld. Het Autodelta-jubileumlogo roept met zijn symboliek en lettertype juist de racesfeer van de jaren 60 op.

Ter ere van het 60-jarig bestaan van Autodelta wordt op 5 maart, de oprichtingsdag van de race-afdeling, een congres gehouden in het Alfa Romeo-museum in Arese. Daar wordt op 25 juni ook het eeuwfeest van het Quadrifoglio-embleem gevierd, met onder andere een symposium en een parade en 'flash mob’ waarbij leden van Alfa Romeo-clubs hun auto’s kunnen showen.