Alfa Romeo Giulia
  • STIJL
  • TECHNOLOGIE
  • aandrijflijn
  • DYNAMIEK
  • EFFICIENCY
  • Uitvoeringen
  • Persreviews

STIJL

DESIGN VANUIT HET HART

Alfa Romeo noemt het 'La Bellezza Necessaria', oftewel de noodzakelijke schoonheid. De vormgeving van elk detail is afgeleid van de mechanische functie. Zo ontstaat een gespierd design dat het prestatiepotentieel van de Giulia herkenbaar maakt en de aerodynamica verbetert. Zijn design is opvallend, maar vreemd van overbodige opsmuk. Zoals het een échte Alfa Romeo betaamt.

PROEFRIT

EXTERIEUR

ONMISKENBAAR ALFA ROMEO

Het van de ontwerp Giulia illustreert de indrukwekkende evolutie van het wereldberoemde Alfa Romeo-design, op zowel technisch als stilistisch gebied. Het front wordt gedomineerd door een eigentijdse interpretatie van de legendarische driedelige grille met het beroemde driehoekige schild in het midden, het ijkpunt van elke Alfa Romeo. De V-vormige verhoging van de motorkap vormt een duidelijke verwijzing naar de kracht die eronder huist. Alles duidt op kracht in beweging. In elke oplossing is eenvoud, balans en harmonie herkenbaar.

INTERIEUR

DE MENS ALS MIDDELPUNT

In de cockpit van de Giulia staat als vanouds de bestuurder centraal. Van het dashboard met de prominent aanwezige snelheidsmeter en toerenteller, tot de perfect in de hand liggende versnellingspook en het innovatieve stuurwiel: alles is vervaardigd in een unieke Italiaanse stijl waarin vorm, functie en schoonheid samenkomen om een zinnenprikkelende rijbeleving te bieden.

UNIEK

MADE IN ITALY

De Italiaanse benadering van design combineert eenvoud, hoge materiaalkwaliteit met passie en ambachtelijk vakmanschap. In de Giulia komt dit tot uiting in de combinatie van exclusieve bekledingsmaterialen en een hoogwaardige afwerking: echt hout, geborsteld aluminium, verfijnd bewerkt leder en innovatieve techno-stoffen. Het stuurwiel is bekleed met leder van de fijnste kwaliteit en bevat een uniek detail: de startknop waarmee de Giulia tot leven wordt gewekt.

  • STIJL
  • EXTERIEUR
  • INTERIEUR
  • UNIEK
TECHNOLOGIE

TECHNOLOGIE

BAANBREKENDE INNOVATIE

De Giulia beschikt over de modernste hightech voorzieningen op het gebied van veiligheid en infotainment, maar is vrij van onnodige gadgets. Elk bedieningselement heeft een heldere functie en is volkomen intuïtief in gebruik. De bestuurder kan al zijn aandacht op de weg en de beheersing van de auto richten in een perfecte symbiose tussen mens en machine.

OFFERTE

VEILIGHEID

VEILIGHEID ALS VOORWAARDE

De Giulia combineert pure rijemoties met ultieme veiligheid. Tot de hightech veiligheidsvoorzieningen die standaard op alle versies aanwezig zijn, behoren Forward Collision Warning (FCW) ter voorkoming van kop-staartbotsingen, Autonomous Emergency Braking (AEB) noodstopassistentie, Lane Departure Warning (LDW) ter voorkoming van onbedoeld verlaten van de rijstrook en cruise control en Blind Spot Monitoring (BSM) dodehoekbewaking. Een achteruitrijcamera met dynamische hulplijnen in het camerabeeld is optioneel beschikbaar.

IBS

TOONAANGEVENDE REMPRESTATIES

De Giulia is als eerste auto in zijn klasse uitgerust met een elektromechanisch systeem waarin de stabiliteitsregeling en de traditioneel bekrachtigde remmen zijn geïntegreerd. Dit Integrated Brake System (IBS) brengt niet alleen een aanzienlijke gewichtsbesparing met zich mee, maar zorgt ook voor het vrijwel volledig elimineren van de pedaaltrillingen bij een ABS-ingreep en een directere reactie op het rempedaal. Het resultaat is een recordbrekende remafstand: van 100 km/h naar 0 in 38,5 meter.

INFOTAINMENT

PASSIE BINNEN HANDBEREIK

De Giulia beschikt over een infotainmentsysteem van de nieuwste generatie met onder andere een 6,5-inch touchscreen, Bluetooth®, USB-aansluiting en bedieningstoetsen op het stuurwiel. Voor de bediening bevindt zich ook een handige multifunctionele draaiknop op de tunnelconsole, de Rotary Pad. Optioneel is ook een versie met 8,8-inch touchscreen, DAB digitale radio, 3D-navigatiesysteem verkrijgbaar. Voor een ultieme audiobeleving is een premium hifi-systeem met tien speakers plus subwoofer beschikbaar.


 

  • TECHNOLOGIE
  • VEILIGHEID
  • IBS
  • INFOTAINMENT
aandrijflijn

AANDRIJFLIJN

STERK HART

De Giulia biedt een keuze uit twee turbomotoren die prestaties en efficiency combineren met ongekende souplesse: een 2.0 benzinemotor van 200 pk/149 kW gekoppeld aan een 8-traps semi-automatische transmissie en een 2.2 dieselmotor van 136pk/100kW, 150 pk/112 kW of 180 pk/134 kW, alle met een handgeschakelde zesversnellingsbak en de laatste 2 zijn tevens verkrijgbaar met een 8-traps semi-automatische transmissie. Ter verhoging van het koppel en een progressieve vermogensopbouw zonder 'turbogat' treedt de turbocompressor al bij lage toerentallen in werking.

CONFIGUREREN
DYNAMIEK

DYNAMIEK

COMPROMISLOOS RIJPLEZIER

Zoals elke Alfa Romeo biedt de Giulia een veilig rijgedrag dat de bestuurder vertrouwen geeft om compromisloos van het rijden te genieten. Zijn hoge prestatieniveau vertaalt zich één op één in een fascinerende rijbeleving die alle ruimte biedt voor passie en emoties. Deze eigenschappen dankt hij aan zijn mechanische specificaties: achterwielaandrijving, een optimale gewichtsverdeling, geavanceerde wielophanging en een voor zijn klasse ongekend gunstig gewichts/pk-verhouding.

BALANS

IDEALE GEWICHTSVERDELING

De combinatie van achterwielaandrijving met de nauwkeurige en directe besturing creëert een ultieme synthese van sportieve rijeigenschappen en comfort. Het ver naar achteren geplaatste inzittendencompartiment ligt direct boven de aangedreven achterwielen, waarbij het gewicht aan de voorzijde wordt gecompenseerd door de in lengterichting geplaatste aluminium motor en cardanas van koolstofvezel. Het resultaat is een ideale gewichtsverdeling als basis voor een rotsvaste wegligging.

ALFALINK™ WIELOPHANGING

VOLLEDIGE CONTROLE

De Giulia is uitgerust met het gepatenteerde Alfa™ Link-systeem. De dubbele wieldraagarmen met de semi-virtuele fuseelijn houden de voorwielen zelfs in snel genomen bochten perfect haaks op het wegdek, wat onderstuur vermindert en het stuurwielgevoel aanzienlijk verbetert.
Aan de achterzijde koppelt het multilink-systeem met vier en een halve draagarm een hoog comfortniveau aan een zijwaartse grip in bochten waarmee hij zich in de top van zijn klasse plaatst.

Alfa™ DNA

RIJDYNAMIEK À LA CARTE

De Alfa™ DNA-rijdynamiekregeling maakt het mogelijk de respons van gas-, rem- en stuurcommando's en de Alfa™ Active Suspension (indien aanwezig) af te stemmen aan de rijomstandigheden of eigen voorkeur.
Dynamic is de modus voor een sportieve rijstijl, met een directe respons op rem- en stuurcommando's. 
Natural
is de instelling voor een comfortabel rijgedrag in het dagelijks verkeer. 
Advanced Efficiency de instelling om zo schoon en zuinig mogelijk te rijden.

  • DYNAMIEK
  • BALANS
  • AlfaLink™
  • Alfa™ DNA
EFFICIENCY

EFFICIENCY

INNOVATIEF MATERIAALGEBRUIK

Koolstofvezel voor de cardanas en aluminium voor de motorkap, portieren, motor, wielophangingscomponenten en remklauwen: dankzij het uitgekiende materiaalgebruik onderscheidt de Giulia zich door een laag gewicht en optimale gewichtsverdeling. Dat komt niet alleen de rijeigenschappen ten goede, maar vertaalt zich ook in een in aanzienlijke reductie van het brandstofverbruik en de emissies.

PROEFRIT

AERODYNAMICA

ONTWORPEN DOOR DE WIND

De Giulia heeft een ongekend lage Cw-waarde van 0,25. Ontelbare uren research en windtunneltests stonden aan de basis van zijn aerodynamisch geavanceerde design.
De gestroomlijnde bodem zorgt voor een optimale luchtstroom langs de onderzijde van de auto, terwijl de luchtgeleiding aan de achterzijde turbulentie vermindert ter verhoging van de dynamische efficiency.

DE ULTIEME ECOLOGISCHE PRESTATIE

Giulia Advanced Efficiency (AE) is het meest efficiënte model in de Giulia-lijn, ontworpen om buitengewone voordelen te bieden zowel qua verbruik als qua emissies: 3,8 l/km en d 99gr/km CO2 in de gecombineerde cyclus. Deze resultaten worden behaald door middel van een 2.2 liter diesel motor die, in combinatie met een automatische versnellingsbak, 180 pk produceert, plus: een lagedruk EGR-klep, lucht-naar-water intercooler, een tweede koelcircuit en een speciale schakelverhouding. Als daar nog eens de gereduceerde carrosseriehoogte (CX:0.2) en de ECO-banden aan toe worden gevoegd, kan dit model nog lagere emissies en brandstofverbruik bieden.

  • EFFICIENCY
  • AERODYNAMICA
  • GEAVANCEERDE EFFICIENCY
Uitvoeringen

Uitvoeringen

Ontdek de compromisloze kwaliteit van de Giulia in al zijn uitvoeringen.

U hebt de keuze uit de Giulia, Super en Veloce.

PRIJSLIJST

GIULIA

  • Audio systeem met 8 speakers
  • Connect 6,5" Infotainmentsysteem incl. Radio/Bluetooth/AUX/USB/DAB
  • Connect Live services (Live traffic, Ecodrive en Online muziek & Radio)
  • DAB - Digital Audio Broadcast
  • Licht & regensensor
  • Lederen stuurwiel inclusief audio-/ telefoon-bediening en startfunctie
  • Cruise Control
  • Automatische dual-zone airconditioning
  • Stoelen met stoffen bekleding, zwart
  • 16" lichtmetalen velgen
  • Noodremassistentie/Autonomous Emergency Brake (AEB)
  • Forward Collision Warning (FCW)
  • Lane Departure Warning (LDW) / Waarschuwingssysteem bij onbedoeld verlaten rijstrook
ONTDEK MEER

SUPER

Uitrusting als Giulia Base, plus:

  • Aluminium instaplijsten
  • Lederen/stoffen interieur (beschikbaar in 3 kleuren)
  • 17" lichtmetalen velgen
  • Dubbele verchroomde uitlaat
ONTDEK MEER

VELOCE

Naast de Super is de Giulia Veloce leverbaar met de nieuwe 2.0 turbo benzine 280 pk (215KW) AWD  of de 2.2 turbodiesel 210 pk (162 KW) AWD . Beide motoren zijn voorzien van een 8-traps automaat en beschikken over een zeer rijke standaarduitrusting waaronder:  

  • 25W bi-xenon koplampen
  • 18-Inch aluminium velgen 
  • Speciale sportbumpers vóór en achter
  • Verwarmd sportstuur
  • Verwarmde sportstoelen vóór
  • Aluminium insert in dashboard, middenconsole en deurpanelen
  • Nieuw Q4 vierwielaandrijvingssysteem
ONTDEK MEER
  • Uitvoeringen
  • Giulia
  • SUPER
  • VELOCE
Persreviews

Reviews

TopGear

“Om gelijk met de deur in huis te vallen: Alfa Romeo heeft een briljante auto gebouwd.”






Bekijk de review
 

Autovisie

“De Alfa Romeo Giulia is er niet alleen voor de liefhebbers, maar ook voor de mensen die het verschil tussen voor- en achterwielaandrijving niet interesseert. Het is het wachten waard geweest op de Giulia.”


Bekijk de review
   

Autoweek

“Als je met deze Quadrifoglio aan het rijden bent, merk je hoe goed de Giulia is. Heel veel onderdelen van de normale Giulia zijn gelijk aan de Quadrifoglio, zoals zelfs een koolstofvezel aandrijfas.” 



  Bekijk de review