Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
  • nurburgring
  • INLEIDING
  • STIJL
  • TECHNOLOGIE
  • AANDRIJFLIJN
  • DYNAMIEK
  • EFFICIENCY
  • QUADRIFOGLIO
  • X RAY
  • NEWS

NIEUW RECORD VOOR ALFA ROMEO GIULIA QV OP DE NÜRBURGRING

De nieuwe Giulia Quadrifoglio vestigt nieuw record op Nürburgring

De Nürburgring, het legendarische racecircuit met ‘de Groene Hel’ als bijnaam, staat ook bekend als: Het ideale test circuit. In 2016 vestigde de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio hier een nieuw record. Het liet alle andere sedans achter zich. En finishte met maar liefst 2(!) seconden voorsprong op concurrerende raceauto’s. Met de extreem snelle 7’.32” voor de ronde, vestigde dit nieuwe Alfa-model de snelste ronde ooit voor een zogenoemde productie-sedan in de Groene Hel. Kijk zelf maar.

Prijslijst
Lees meer
STIJL

STIJL

DE ESSENTIE VAN SCHOONHEID

voortgekomen vanuit dezelfde ontwerpopvatting.Al sinds de oudheid hebben bouwmeesters en ontwerpers zich laten inspireren door de natuur en de menselijke anatomie. De beroemdste architectonische meesterwerken weten een perfecte balans te vinden tussen de menselijke maat en de constructie-eisen. De nieuwe Giulia Quadrifoglio is voortgekomen vanuit dezelfde ontwerpopvatting. 

PROEFRIT

EXTERIEUR

OPVALLEND ZONDER OPSMUK

Het design van de Giulia Quadrifoglio straalt de passie uit, maar is wars van dramatiek. Elementen als de gewelfde motorkap, de koelsleuven in de voorschermen en het driedelige Alfa-front benadrukken zijn persoonlijkheid. De toepassing van koolstofvezel voor dak, motorkap, achterdiffuser en zijskirts getuigt van zijn autosport-genen, terwijl de achterwielaandrijving en 50/50-gewichtsverdeling verantwoordelijk zijn voor de sportief ogende vormgeving, met langgerekte motorkap en het zwaartepunt van het inzittendencompartiment boven de achteras.

INTERIEUR

DE MENS IN HET MIDDELPUNT

's Werelds meest gelauwerde designs hebben één ding gemeen: een juiste verhouding tussen constructieve eisen en de menselijke maat. De nieuwe Giulia Quadrifoglio is voortgekomen uit de zoektocht naar diezelfde balans. Dat geldt ook voor het geheel rond de bestuurder ontworpen interieur, waarin het gebruik van exclusieve materialen als koolstofvezel en leder wordt gecombineerd met functioneel design en technologie die een harmonieuze wisselwerking tussen mens en machine voorop stelt.

UNIEKE DETAILS

VORM VOLGT FUNCTIE

De nieuwe Giulia Quadrifoglio heeft de kenmerken van een echte supercar. Zo bieden de optionele Sparco-sportstoelen niet alleen een goede zijdelingse ondersteuning voor een sportieve rijstijl, maar dragen ze door hun ultralage gewicht ook bij aan een verdere beperking van het gewicht van de auto.

Een ander voorbeeld is het met leer beklede sportstuur. Met de in Rosso Alfa uitgevoerde startknop en de Alfa™ Connect-bedieningstoetsen geeft het de bestuurder absolute controle over zowel de rijdynamiek als de infotainmentfuncties. 

  • STIJL
  • EXTERIEUR
  • INTERIEUR
  • UNIEKE DETAILS
TECHNOLOGIE

TECHNOLOGIE

INNOVATIEVE TECHNOLOGIE

De enerverende rijeigenschappen van de Giulia Quadrifoglio zijn voor een belangrijk deel te danken aan de innovatieve technologie die hij aan boord heeft. Bij de ontwikkeling en implementatie hiervan stond een harmonieuze wisselwerking tussen mens en machine voorop om een auto te creëren die een natuurlijke aanvulling vormt op het brein, het lichaam en het hart van de bestuurder.

Super sport auto van de nieuwste generatie

OFFERTE

ALFA™CDC

KRACHT DOOR CONTROLE 
 

De nieuwe Giulia Quadrifoglio beschikt over een 'brein' voor alle elektronische systemen die bepalend zijn voor de rijdynamiek: de Alfa™ Chassis Domain Controller (CDC). Deze intelligente chassis-regelmodule controleert onder andere de werking van ESC, Alfa™ DNA Pro, Alfa™ Active Torque Vectoring, Alfa™ Active Aero Splitter, Integrated Brake System (IBS) en Alfa™ Active Suspension, waarbij aan elk van deze systemen specifieke opdrachten worden gegeven om de beste rijprestaties te bereiken.

VEILIGHEID

GEAVANCEERDE VEILIGHEIDSVOORZIENINGEN

Naast zes airbags en ESC-stabiliteitsregeling is de Giulia Quadrifoglio uitgerust met een reeks hightech veiligheidsvoorzieningen als Forward Collision Warning (FCW) ter voorkoming van kop-staartbotsingen, Autonomous Emergency Braking (AEB) noodstopassistentie met voetgangerdetectie, Lane Departure Warning (LDW) ter voorkoming van onbedoeld verlaten van de rijstrook en cruise control. Ook Blind Spot Monitoring (BSM) dodehoekbewaking, parkeersensoren en een achteruitrijcamera met dynamische hulplijnen in het camerabeeld zijn standaard aanwezig.

IBS

TOONAANGEVENDE REMPRESTATIES

stabiliteitsregeling en de traditioneel bekrachtigde remmen zijn geïntegreerd. Dit Integrated Brake System (IBS) brengt niet alleen een aanzienlijke gewichtsbesparing met zich mee, maar zorgt ook voor het vrijwel volledig elimineren van de pedaaltrillingen bij een ABS-ingreep en een directere reactie op het rempedaal. Het resultaat is een recordbrekende remafstand: van 100 km/h naar 0 in 32 meter.De nieuwe Giulia is als eerste auto in zijn klasse uitgerust met een nieuw elektromechanisch systeem waarin de

INFOTAINMENT

PASSIE BINNEN HANDBEREIK

De Giulia Quadrifoglio beschikt over een infotainmentsysteem van de nieuwste generatie met onder andere een 6,5-inch touchscreen, Bluetooth®, USB-ingang en bedieningstoetsen op het stuurwiel. Voor de bediening bevindt zich ook een handige multifunctionele draaiknop op de tunnelconsole, de Rotary Pad. Optioneel is ook een versie met 8,8-inch touchscreen, DAB digitale radio en navigatiesysteem verkrijgbaar.

Voor een ultieme audiobeleving is een 900W Harman Kardon™ Sound Theatre met elf speakers, twee surround speakers en een subwoofer beschikbaar.

 

  • TECHNOLOGIE
  • ALFA™CDC
  • VEILIGHEID
  • IBS
  • INFOTAINMENT
AANDRIJFLIJN

AANDRIJFLIJN

OP ZOEK NAAR NIEUWE WEGEN

De nieuwe Giulia Quadrifoglio is de snelste straatversie die ooit door Alfa Romeo is gebouwd.

Dat bewijzen de kille cijfers. Veel belangrijker is echter de ongeëvenaarde rijsensatie die hij achter het stuur oproept. Het gehele ontwerp is gericht op het bieden van compromisloos rijplezier. Vanuit de gedachte dat de weg geen grenzen moet opleggen, maar nieuwe perspectieven moet openen. En dat doet de nieuwe Giulia Quadrifoglio, recht vanuit zijn hart: de motor.

Alfa Romeo Giulia QV - In slechts 3,9 seconden van 0 naar 100 km/h en een maximum snelheid van 307 km / h.

MOTOR

HET HART IS EEN SPIER

Het hart van de nieuwe Giulia Quadrifoglio is een ultralichte, geheel uit lichtmetaal vervaardigde twinturbo V6-benzinemotor met een blokhoek van 90 graden en een inhoud van 2,9 liter. Deze in nauwe samenwerking met Ferrari ontwikkelde krachtbron levert een vermogen van 510 pk (375 kW) en een koppel van 600 Nm vanaf 2500 tot 5000 t/min.

 

 

VERSNELLINGSBAK

SCHAKELEN MET GEVOEL

Het door de motor opgewekte vermogen wordt naar de achterwielen overgebracht via een handgeschakelde zesversnellingsbak.

In combinatie met de directe besturing biedt deze uiterst licht en nauwkeurig schakelende bak de bestuurder een ongekend intense rijbeleving.

 

  • AANDRIJFLIJN
  • MOTOR
  • VERSNELLINGSBAK
DYNAMIEK

DYNAMIEK

OP ZOEK NAAR HET PERFECTE EVENWICHT

De nieuwe Giulia Quadrifoglio kan niet alleen bogen op een gunstige gewichts/pk-verhouding - de beste van zijn klasse -, maar is ook een toonbeeld van hoe een hoog vermogen effectief kan worden benut. Zijn ideale 50/50-gewichtsverdeling over de voor- en achteras garandeert een optimale voertuigbalans, waarbij de voordelen van achterwielaandrijving in combinatie met de voorin geplaatste, geheel lichtmetalen V6-motor maximaal tot hun recht komen.

CONFIGUREREN

WIELOPHANGING

GEPATENTEERDE TECHNIEK

Voor de wielophanging van de nieuwe Giulia heeft Alfa Romeo het gepatenteerde Alfa™ Link-systeem ontwikkeld. De dubbele wieldraagarmen met de semi-virtuele fuseelijn houden de voorwielen zelfs in snel genomen bochten perfect haaks op het wegdek, wat onderstuur vermindert en het stuurwielgevoel aanzienlijk verbetert.

Aan de achterzijde koppelt het multilink-systeem met vier en een halve draagarm een hoog comfortniveau aan een zijwaartse grip in bochten, waarmee hij zich in de top van zijn klasse plaatst.

TORQUE VECTORING

ALFA™ ACTIVE TORQUE VECTORING
 

De nieuwe Giulia Quadrifoglio is uitgerust met een innovatief systeem dat zorgt voor een optimale verdeling van de aandrijfkrachten over de achterwielen door middel van twee elektronisch aangestuurde koppelingen in het differentieel. Dit resulteert in een betere tractie en een veiliger rijgedrag in bochten, met name bij hoge snelheden en op slechte wegen.

ACTIEVE VOORSPOILER

ALFA™ ACTIVE AERO SPLITTER
 

De nieuwe Giulia Quadrifoglio een downforce-coëfficiënt (Cz-waarde) van -0,1, oftewel een negatieve lift: dit betekent dat de neerwaartse druk toeneemt naarmate de snelheid oploopt en de stabiliteit en het weggedrag verbetert.

Om de downforce en stabiliteit vooral in snelle bochten verder te verhogen, is in de onderste luchtinlaat een actieve frontsplitter gemonteerd. Deze uitgebreid in de windtunnel geteste Active Aero Front Splitter van koolstofvezel gaat - aangestuurd door de chassis-regelmodule - boven de 100 km/h automatisch open.

ALFA™ DNA PRO

RIJDYNAMIEKREGELING

Alfa™ DNA Pro stemt de respons op gas-, rem- en stuurcommando’s af op de gekozen rijmodus. Het door de chassis-regelmodule aangestuurde systeem biedt een keuze uit vier standen:

  • RACE: activeert de overboost-functie en versterkt de uitlaatsound in de auto.
  • DYNAMIC: zorgt voor een directe respons op rem- en stuurcommando's.
  • NATURAL: biedt een comfortabele veerkarakteristiek voor dagelijks gebruik.
  • ADVANCED EFFICIENCY: activeert de selectieve cilinderuitschakeling voor maximale brandstofbesparing en minimale emissies.

 

 

  • DYNAMIEK
  • WIELOPHANGING
  • TORQUE VECTORING
  • ACTIEVE VOORSPOILER
  • ALFA™ DNA PRO
EFFICIENCY

EFFICIENCY

OPTIMALE BALANS TUSSEN VERMOGEN EN EFFICIENCY

De nieuwe Giulia Quadrifoglio koppelt zijn uitzonderlijke prestaties aan een hoge efficiency. Om het verbruik verder terug te dringen kunnen door het selecteren van de rijmodus Advanced Efficiency van het Alfa™ DNA Pro-systeem drie van de zes cilinders elektronisch worden uitgeschakeld. Het standaard Start&Stop-systeem van de nieuwste generatie maakt extra besparing in het stadsverkeer mogelijk.

Alfa Romeo Giulia QV – Technische informatie

Vermogen              510 pk
Topsnelheid           307 km/h
0-100 km/h            3,9”     
Nürburgring           7’32”

GEWICHTSBESPARING

INTELLIGENT MATERIAALGEBRUIK

Om het gewicht van de nieuwe Giulia Quadrifoglio zo laag mogelijk te houden, is de carrosserie opgebouwd uit verschillende materialen: naast gewoon staal en hogesterktestaal, is aluminium gebruikt voor de spatschermen en portieren, en koolstofvezel voor de motorkap, het dak, de aandrijfassen en de aerodynamische componenten. In combinatie met het lage onafgeveerde gewicht dankzij de geheel van aluminium vervaardigde wielophanging, zorgt dit voor een perfect uitgebalanceerd weggedrag.

BRANDSTOFBESPARING

CILINDERUITSCHAKELING

Mede dankzij een innovatief, elektronisch geregeld systeem van cilinderuitschakeling bedraagt het brandstofverbruik van de Giulia Quadrifoglio niet meer dan 8,5 liter brandstof per 100 km en is de CO2-emissie beperkt tot 198 g/km, gemeten in de gecombineerde cyclus.

  • EFFICIENCY
  • GEWICHTSBESPARING
  • BRANDSTOFBESPARING
QUADRIFOGLIO

QUADRIFOGLIO

EEN SYMBOOL VAN SPORTIEVE TOPPRESTATIES

In 1923 won Ugo Sivocci de Targa Florio in een Alfa Romeo RL met een klavertjevier op de motorkap. Sindsdien is het 'Quadrifoglio' onlosmakelijk verbonden Alfa Romeo's race-successen: vanaf het eerste wereldkampioenschap door de P2 Grand Prix-racer in 1925 tot de Formule 1-kampioenschappen door de Alfetta 158 en 159 in 1950 en 1951. Als symbool voor Alfa Romeo's compromisloze keuze voor prestaties en techniek prijkt het klavertjevier nu ook op de voorschermen van de nieuwe Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.

X RAY

X RAY

Behind great performance are great innovations

Enjoy the X-Ray videos of Giulia Quadrifoglio and discover the real meaning of 'La Meccanica delle Emozioni'.

X Ray
NEWS

THE FIRST 360° LAP ON THE RACETRACK

Surrounded by a new emotion: get on board Giulia Quadrifoglio

Take on banked curves, chicanes and straights at full speed on Alfa Romeo's track in Lainate. Experience the dynamism and the sound of the sportiest Alfa Romeo ever from 3 exclusive points of view.

Explore 360° Video