ALFA ROMEO GIULIA EN STELVIO:
TIJDLOOS DESIGN

In februari komt Alfa Romeo met vernieuwde versies van de Giulia en Stelvio, het veelgeprezen duo dat dankzij hun ideale gewichtsverdeling, toonaangevende rijeigenschappen, vooruitstrevende technologie en hightech motoren in de afgelopen jaren met vele internationale prijzen is overladen. Met een reeks stilistische en technologische aanpassingen geeft Alfa Romeo nu een nieuwe touch aan deze Italiaanse ‘beauty’s’.

Zo geven de nieuwe full-led adaptieve matrixkoplampen en het nieuwe Alfa-schild in de frontgrille de voorzijde een nieuwe aanblik die de familieverwantschap met de nieuwe Tonale benadrukt. Ook de lay-out van de achterlichten is herzien om het sportieve karakter van beide modellen te accentueren: bij de Stelvio hebben ze transparant glas, terwijl ze bij de Giulia zijn voorzien van rookglas met een glanzend zwarte omlijsting.

​Vanbinnen is in de eerste plaats het infotainmentsysteem vernieuwd, waardoor het bedieningsgemak en de connectiviteitservaring verder zijn verbeterd. Daarnaast is het instrumentenpaneel vernieuwd: dit is nu een volledig digitaal scherm van 12,3 inch. De lay-out ervan is deels aanpasbaar en biedt een keuze uit drie verschillende basisweergaven: Evolved, Relax en Heritage, waarbij de laatste is geïnspireerd op Alfa Romeo's klassieke 'verrekijker'-design met twee optisch diepgelegen ronde klokken. Tot slot kunnen kopers van de nieuwe Giulia en Stelvio een Non-Fungible Token (NFT) aanvragen, een digitaal certificaat van eigendom en echtheid dat bij de nieuwe Tonale zijn debuut in de autowereld maakte.

Met hun state-of-the-art motorentechniek, perfecte 50/50-gewichtsverdeling, specifieke technologische oplossingen en uitzonderlijk gunstige gewichts-/pk-verhouding, zullen ook de nieuwe Giulia en Stelvio wat betreft rijdynamiek en handelbaarheid in bochten maatgevend in hun klasse blijven. Daartoe draagt ook de uiterst directe besturing bij, evenals de razendsnelle schakelovergangen van de 8-traps automatische ZF-transmissie die ook handmatig is te bedienen met schakelpaddles aan het stuur. En niet te vergeten de directe respons van het innovatieve Integrated Brake System (IBS) dat een laag gewicht combineert met een ultrakorte remweg.

De nieuwe Giulia en Stelvio zullen worden aangeboden in vier verschillende uitrustingsvarianten. Ze zullen hun debuut maken in een Competizione-uitvoering gebaseerd op de sportieve 'Veloce’-versies. Twee exclusieve topmodellen die als onderdeel van de Special Series de ultieme expressie vormen van Alfa Romeo’s merkidentiteit met stijl, prestaties en innovatie als centrale waarden.