Giulia B-Tech
- Stijl
- Technologie
- Veiligheid
- Rijeigenschappen - Driving Dynamics
- Wielophanging
- Motor
- Optiepakketten
- Uitvoeringen
Exterieur
Met zijn donkerglanzende details laat de Giulia B-Tech geen misverstand bestaan over zijn hightech karakter: het glanzend zwart van de sierlijst in de frontgrille, de portiergrepen, de buitenspiegelkappen, de raamlijsten en de uitlaateindstukken benadrukt zijn elegante en gespierde lijnen en maakt in één blik duidelijk dat hij is gebouwd voor het leveren van sportieve topprestaties.
INTERIEUR
De ergonomie en technologie in de cockpit zijn erop gericht de bestuurder optimaal van het rijden te laten genieten. Exclusieve details versterken daarbij de sportieve ambiance in het interieur.




INFOTAINMENT
De Giulia B-Tech is standaard uitgerust met een infotainmentsysteem van de nieuwste generatie. Dat kan niet alleen worden bediend met behulp van het 8,8” HD-scherm in het dashboard, spraakcommando's en de toetsen op het stuurwiel, maar ook met een multifunctionele draaiknop op de middenconsole: de Rotary Pad. Het systeem ondersteunt smartphone-integratie via Apple CarPlay en Android Auto™ voor veilig handsfree bellen, berichten checken en nog veel meer.
VEILIGHEID
Mede dankzij de geavanceerde actieve veiligheidssystemen waarmee de Giulia is uitgerust, is hij in de EuroNCAP-botsveiligheidstest beoordeeld met vijf sterren en een score van 98 uit 100 voor de bescherming van volwassen inzittenden, de hoogste score ooit voor een personenauto.

ALFA™ DNA

DYNAMIC

NATURAL

ADVANCED EFFICIENCY
Wielophanging
Dankzij de toepassing van geavanceerde ondersteltechniek en lichtgewicht materialen voor de wielophanging combineert de Giulia B-Tech een uitzonderlijk responsieve besturing met ongeëvenaard rijcomfort. De wielgeometrie is geoptimaliseerd met behulp van het gepatenteerde Alfa™ Link-systeem. Het gebruik van aluminium wieldraagarmen voor zowel de voor- als achteras zorgt daarbij voor een beperking van het onafgeveerde gewicht. Het resultaat is een uiterst stabiele wegligging die zich uitstekend leent voor een dynamische, maar veilige rijstijl.
Motor
Het motorenaanbod voor de Giulia B-Tech bestaat uit twee volledig van aluminium vervaardigde viercilinders: de 2.2 JTD-dieselmotor van 160 pk/119 kW met handgeschakelde zesversnellingsbak of 8-traps automatische transmissie en de 2.0 Turbo-benzinemotor van 200 pk/147 kW in combinatie met 8-traps automatische transmissie.
De 2.2 JTD-turbodiesel combineert een hoge efficiëntie met een bijzonder soepel karakter: al vanaf zeer lage toerentallen reageert hij vlot op elke beweging van het gaspedaal.
De 2.0 Turbo-benzinemotor levert een vermogen van 200 pk/147 kW bij 5000 tpm en een maximum koppel van 330 Nm bij 1750 tpm. Deze hightech krachtbron maakt gebruik van MultiAir elektro-hydraulische bediening van de inlaatkleppen, een 'twee-in-een' turbo en directe hogedrukinspuiting met een inspuitdruk van 200 bar, wat resulteert in een uitzonderlijk felle gasrespons over het hele toerenbereik in combinatie met een verrassend bescheiden brandstofverbruik.
BENZINE
MOTOR | 2.0 200 CV |
AANTAL CILINDERS | 4 |
AANDRIJVING | Op achterwielen |
TRANSMISSIE | 8-traps automaat |
MAX. VERMOGEN in kW (pk) bij t/min | 148 (200) / 4500 |
MAX. KOPPEL in Nm bij t/min | 330 (34) / 1.750 |
START&STOP-SYSTEEM | Standaard |
ACCELERATIE 0-100 km/h (sec.) | 6,6 |
BRANDSTOFVERBRUIK (l/100 km) GEMIDDELD* |
6,6-7,0 |
CO2-EMISSIE (g/km) GEMIDDELD* |
153-162 |
MILIEUKLASSE |
EURO 6D-TEMP |
* De waarden voor de CO2-emissie en het brandstofverbruik worden vastgesteld op basis van meting/terugrekening naar de NEDC-cyclus met behulp van de correlatiemethode overeenkomstig Uitvoeringsverordening (EU) 2017/1152-1153.
De waarden voor de CO2-emissie en het brandstofverbruik die zijn verkregen volgens de toepasselijke wetgeving zijn slechts vermeld om een vergelijking van de voertuiggegevens mogelijk te maken. De homologatiewaarden voor de CO2-emissie en het brandstofverbruik zijn mogelijk niet representatief voor de CO2-emissie en het brandstofverbruik in de praktijk, die afhankelijk zijn van een groot aantal samenhangende factoren, waaronder bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot, rijstijl, route, weersomstandigheden en wegconditie, alsmede de staat, het gebruik en de uitrusting van de auto.
De vermelde waarden voor de CO2-emissie en het brandstofverbruik hebben betrekking op de modeluitvoeringen met de hoogste en laagste waarden. Deze waarden kunnen variëren afhankelijk van de geselecteerde uitrusting en/of bandenmaat.
De vermelde waarden voor de CO2-emissie en het brandstofverbruik zijn niet definitief en kunnen veranderen als gevolg van wijzigingen in de productiecyclus. De meest recente waarden kunnen worden opgevraagd bij de officiële dealer van het betreffende FCA-merk.
De officiële waarden voor de CO2-emissie en het brandstofverbruik van de door de klant aangeschafte auto staan altijd vermeld in de documentatie die bij de auto wordt meegeleverd. Voor de berekening van aan de auto gerelateerde belastingen en heffingen waarvoor de CO2-emissie en het brandstofverbruik relevant zijn, wordt verwezen naar de lokaal van kracht zijnde wetgeving.
DIESEL
MOTOR |
2.2 JTD 160 pk |
2.2 JTD 190 pk |
AANTAL CILINDERS |
4 |
4 |
AANDRIJVING | Op achterwielen |
Op achterwielen |
TRANSMISSIE |
8-traps automaat |
8-traps automaat |
MAX. VERMOGEN in kW (pk) bij t/min |
118 (160) / 3750 |
140 (190) / 3500 |
MAX. KOPPEL in Nm bij t/min |
450 / 1750 |
450 / 1750 |
START&STOP-SYSTEEM |
Standaard |
Standaard |
ACCELERATIE 0-100 km/h (sec.) | 8,2 |
7,1 |
BRANDSTOFVERBRUIK (l/100 km) GEMIDDELD* |
4,9-5,0 | 4,9-5,0 |
CO2-EMISSIE (g/km) GEMIDDELD* |
128-131 | 128-131 |
MILIEUKLASSE | EURO 6D-TEMP | EURO 6D-TEMP |
* De waarden voor de CO2-emissie en het brandstofverbruik worden vastgesteld op basis van meting/terugrekening naar de NEDC-cyclus met behulp van de correlatiemethode overeenkomstig Uitvoeringsverordening (EU) 2017/1152-1153.
De waarden voor de CO2-emissie en het brandstofverbruik die zijn verkregen volgens de toepasselijke wetgeving zijn slechts vermeld om een vergelijking van de voertuiggegevens mogelijk te maken. De homologatiewaarden voor de CO2-emissie en het brandstofverbruik zijn mogelijk niet representatief voor de CO2-emissie en het brandstofverbruik in de praktijk, die afhankelijk zijn van een groot aantal samenhangende factoren, waaronder bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot, rijstijl, route, weersomstandigheden en wegconditie, alsmede de staat, het gebruik en de uitrusting van de auto.
De vermelde waarden voor de CO2-emissie en het brandstofverbruik hebben betrekking op de modeluitvoeringen met de hoogste en laagste waarden. Deze waarden kunnen variëren afhankelijk van de geselecteerde uitrusting en/of bandenmaat.
De vermelde waarden voor de CO2-emissie en het brandstofverbruik zijn niet definitief en kunnen veranderen als gevolg van wijzigingen in de productiecyclus. De meest recente waarden kunnen worden opgevraagd bij de officiële dealer van het betreffende FCA-merk.
De officiële waarden voor de CO2-emissie en het brandstofverbruik van de door de klant aangeschafte auto staan altijd vermeld in de documentatie die bij de auto wordt meegeleverd. Voor de berekening van aan de auto gerelateerde belastingen en heffingen waarvoor de CO2-emissie en het brandstofverbruik relevant zijn, wordt verwezen naar de lokaal van kracht zijnde wetgeving.
Optiepakketten
SOUND PACK by Harman/Kardon®
- Led-ambianceverlichting
- Premium Harman Kardon audio systeem (14 speakers, incl. subwoofer)
DRIVER ASSISTANCE PACK PLUS*
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Automatisch dimmende buitenspiegel
- Automatic high beam (schakelt automatisch tussen groot- en dimlicht)
- Blind Spot Monitoring met Rear Cross Path Detection
UITVOERINGEN
Ontdek de bijzonderheden in uitrusting, styling en prestaties van de verschillende uitvoeringen van de Giulia.